söndag 4 juni 2017

Min älskade trädgård

Älskade, älskade trädgård! Min helande, läkande och trygga plats här på jorden.
Med allt som händer runt om i världen just nu så är det precis som om min fina, trygga trädgård blir ännu viktigare för mig! Jag väljer ibland att stänga av alla intryck som media förmedlar.
Min hjärna orkar helt enkelt inte ta in allt elände, jag känner bara ledsamhet, frustration och maktlöshet och mår riktigt dåligt av det. Min trädgård hjälper mig att må bättre. Att kunna ha privilegiet att få glädjas åt en humla, en ros i knopp eller att gräsmattan behöver klippas. Samtidigt får jag dåligt samvete för att jag inte alltid orkar lyssna eller läsa om all ondska som verkar spridas som ett virus över världen, att jag istället väljer min "trädgårdsbubbla"... 
Ja vänner, det var lite tankar från mig idag.
Ha det fint!
Stor, varm kram till er alla!
Jenny











3 kommentarer:

Frk Hall sa...

Så herlige billeder af et smukt sted.
Kan sagtens følge dig i det med medierne. Jeg kan heller ikke holde ud at se og høre om alt det forfærdelige der sker ude i verden.

Knus og rigtig god aften
Lone

Hos Villa Fryd/ Charlotte Neve Grün sa...

Så smukt du har lavet din have. Så naturligt.
Elsker ideen med kastanje hegnet og lerpotterne.
Det ser så skønt ud
God du viser noget smukt så man kan få alt det grimme væk fra sine tanker bare en lille stund....

Knus og dejlig dag
Charlotte

Rost och rädisor sa...

Vad jag har hört får vi mer information per dag än en människa före tekniken fick på ett helt liv. Tack och lov för trädgårdsbubblan säger jag!
Allt gott
/Anette