tisdag 1 juli 2008

Ljuvligheter från Madame Petite´

Hej på er! Tack för att ni fortfarande kikar in här då och då, trots att mina inlägg inte duggar så tätt längre. Måste dock visa min antika alladåbform som jag köpt från goa Jenny (f.d bloggen Vanilladrems & Humblebees) som numera har den fantastiskt vackra butiken och nätbutiken Madame Petite´ http://www.madamepetite.se/index.php
Passade även på att köpa lavendelvatten till stryktvätten. Hela paketet doftde ljuvligt när jag hämtade ut det, och det var inte konstigt, för Jenny hade även lagt en jättefin papperspåse med torkad lavendel i paketet. Ett sött kort med en liten hälsning hade hon också stoppat ner. Gissa om jag blev glad! Hennes nätbutik är ett måste att besöka, allt är bara så vackert och smakfullt!
Ett STORT Lycka Till önskar jag henne!
Ha en fortsatt skön sommar allihop!
Kram Jenny

30 kommentarer:

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Förstår att det luktade gott i det fina paketet! Det är så härligt med Lavendel, har varit ute och plockat ikväll. Härlig form du fick tag på. Du ska veta att du är saknad. Har väntat sååå länge på inlägg av dig!
Ha det gott!
kram
nina

idémakeriet sa...

Tack för tipset, jag ska kolla hennes butik nu.
Ha det skönt.
Kram Gerda

Kamomilla sa...

Bara ordet lavendelvatten låter underbart...

Smultronstället sa...

Hej

Alltid såå fina bilder,kul.
Klart jag måste spana in madame.

Ha det gott
Kram M

P-lina sa...

Åhh lavendelpaket!Ljuvligt!

Ha det gott!/P-lina

NICOLINAS BONING sa...

Vilken vacker bild...känner nästan hur ljuvligt det doftar om paketet:-)
Kramar/Birgitta

Vårt lilla hem sa...

Hej!

Vilken fin form! Och vilka fina saker som mer kom i paketet! Lavendel är ju underbart! Ska nog plocka in och torka lite, mysigt att ge bort små väldoftande påsar till vänner och bekanta som gåbort-present!

Ha en fin dag!

Kraam! Jenny

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Har velat ha ett sånt skåp ända sedan de kom och blev så poppis, men jag har varit dragandes på en bokhylla med vitrin i många år så det har inte blivt av förrän nu. Jätteglad för det. Kan tänka mig att det blir lite som "stora flickors dockskåp" ;)
Puh, nu är det varmt! Nej klagar inte... ska jobba två dagar till!
Ha det gott!
kram
nina

vosgesparis sa...

love the combination of the 'random' items you have put on the chair, the picture has a lovely ambiance and colour, that I really like!

Fabrikken sa...

Så fine ting du har kjøpt deg. Ja og lavendel lukter såååå godt. Senere i sommer skal vi til Provence, og da håper jeg å finne mange lavendelåkrer med gooood lukt :)

Drömmar på V sa...

Jättefina grejor! Har själv lavendelstrykvatten -det gör strykningen ännu mer till en fröjd.

Kul att det kom ett inlägg nu efter en stunds bloggvila.

Ha en bra helg /Maria

PiaMaria sa...

Härlig flaska lavendelvattnet är i!

Och vilken fin blogg du har! Ska ta en kopp kaffe till och läsa vidare :o))

H, PiaMaria

Fröken Glamborg sa...

Lavendelvatten...det låter ju underbart!! Önskar dig en skön helg & kram!

Anonym sa...

En sådan aladåbform har jag också, fast jag tror min är lite rakare/har lite bredare botten. Jag brukar använda min till att ha en vit Hyacint, lite blåbärsris och mossa i till jul.
Jag tror jag hittade den när vi rensade bland alla mormors grejen förra gången hon flyttade.

vitating sa...

Hej!
Jag har saknat dina inspirerande inlägg :-)
Så fina saker du köpt! Visste inte att hon har startat webb-butik, såå kul!

Ha det gott!
Kramar Maria

WhiteVintageDreams sa...

Åh vad kul att du handlat av henne. Jättefina saker :). Jag har besökt hennes underbara butik. De har lagt ner mkt tid och lyckas riktigt bra att skapa den rätta "stämningen".
Hoppas att allt är bra!
Kram

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

Så fina saker du inhandlat.
Var inne i hennes nätbutik...= lovely!

Lycka till säger jag till henne.

Kram Nilla

En inredoholic sa...

Klart man kikar in..

Vackert, jätte vackert! Hur är det med kisemissarna??

Kram
Jannice

Madame Petite sa...

Men oj här var det grejer jag känner igen! :)

Vad roligt att du visar upp det i ett inlägg! Tusen tack sötaste! Aladobformen kommer bli toppen hemma hos dig... som gjord för ditt hem!

Hoppas du har det gott...

Många kramar från mig!

---<-888o

Karolina sa...

Jag hittade också dit till henne häromdagen. En underbar butik med känsla ut i fingerspetsarna!

Och din form går ju inte av för hackor, ser ut som en stor bakelse i zink. Underbar!

ha en skön sommar
Kram Fröken Fägring

Anonym sa...

En nätbutik som jag missat... måste genast klicka mig dit! Tack för tipset :)

linnea-maria sa...

Himmel och pannkaka vilka fina grejer. Vad generöst att stoppa med lite x-tra goodies! Fint fotat /linnea-maria

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Oh vilken härlig bild,helt ljuvlig!
Kram Marlene.

Vit Spets sa...

Hallå där! tack för kommentaren självklart måste jag kika in till dig...jag gillar verkligen det jag ser & måste fortsätta med titten...Har oxå varit in å tittat på butiken Madame Petité helt underbar!!!
Var så säker jag återkommer...
//Siv

Anonym sa...

Jag igen...

Känner du för att vara med i en snabb liten tävling?
Klicka över till min blogg och var med.
http://wonderings.blogg.se/2008/july/veckans-tavling.html
Dina bloggläsare är även de hjärtligt välkomna.

Marie sa...

Hej Jenny!
Vilka fina saker du har köpt! Lavendelvatten har jag också, doftar helt ljuvligt! Visst är hennes butik fin, massor av vill-ha saker!!!!!

Ha en fortsatt härlig sommar!
Kram Marie

Unknown sa...

Hallojsan,

Håller med om att hennes butik bara är ljuvlig...
Skall snart till Stockholm och då skall jag besöka hennes butik i Hägersten. Min dotter bor där, bra va????

Jag kan lukta hur gott det luktar rakt igenom skärmen mmmmmmmmm

Kramisar Jeanette

färg o form sa...

Hej!! Tog en titt in till dig, du har massor av vackra saker!!
Hälsningar Hannah

Vit Spets sa...

Nu är jag tillbaxs & tackar för beställningen av min lavendeldoftande franska dokument...gillar dina vackra saker du visar...porslinsströare, alladåbform, lavendelvatten, torkad lavendel & mycket mer...
Kramis
//Siv

Unknown sa...

Helt ljuvlig sockerkaksform!! Hennes butik är verkligen underbar!! Ha en ljuvlig helg..kramar Malin